torsdag 3 september 2009

Dessa hästar...

I tisdags var vi (Jag, Rebecca, Lena och Liam) iväg och kollade på en häst åt Rebecca. Jesus vilken pärla vi fann! En Quartervalack som heter Grand Catalyst. Hur go som helst, och av döma av Rebeccas reaktion så var det lite kärlek vid första ögonkastet. Sjukt kul! Så nu hoppas vi att den kan flytta hem till Oak Hill så fort som möjligt, så det roliga kan börja:)

Limaac fick alltså vila igår. Tidsoptimist som jag är så tänkte jag att jag säkert hann rida när vi kom hem igen, men icke, så var det kolsvart ute. Men, men, han dör inte.
Provridning i tisdags blev det ingenting av tyvärr. De som skulle komma fick förhinder i sista sekund. Jag var supernervös hela dan, så när de ringde och sa att de inte kunde komma drog jag en lättnadens suck. Det där med att sälja hästar (läs bästa vänner) är inte riktigt min grej, alldeles för hjärtslitande. Dock har jag börjat vänja mig vid tanken nu, jag börjar iallafall inte gråta längre så fort någon frågar om Limaac. Men det är fortfarande tufft. Ironiskt nog håller en av mina bästa vänner på och säljer sin ögonsten också, så vi får väl tröstäta tillsammans.

Dessa älskade hästar. Min älskade Macs <3

Inga kommentarer: