lördag 19 september 2009

El Maco ♥ Grandiosa

Den här veckan har jag och Rebecca hängt i stallet hela eftermiddagarna. Bussen till Loo direkt efter skolan och kvart över åtta-bussen hem. Snackat massa häst, ridit och pysslat, larvat oss och haft det bra med våra fyrbenta vänner. Får man ha det så bra eller? Som pricken över i har vädret varit helt fantastiskt! Grymt.

Jag har ridit Maccen varje dag. Han och Grand ( Limaac är förresten helt fäst vid Grand) har fått stå i lilla hagen hela veckan, så han har varit sprängfull med energi! Men vi har hittat en ganska bra lösning på det...; Ängen. Haha, de andra har nog tyckt att vi varit lite galna. Men när man har en häst som gillar att springa så är det väldigt, väldigt roligt att låta den springa :) I tisdags var vi i ekhagen och rejsade runt lite också. Otroligt bra för att göra av med energi. Galoppera upp och ned, hoppa över grenar, rida slalom mellan träden, väldigt effektivt! Och roligt.
Men vi har faktiskt ägnat oss åt seriöst arbete också, lite iallafall...

I torsdags drog jag och Ms. Reebeck till Borås och kollade in Harvest festival. Tyvärr hann vi inte vara där så länge, hade varit kul att se fler klasser (reining eller nån koklass hade vart najs). Men vi hann iallafall titta lite på trail och horsemanship och handla grejer. Rebecca köpte prof choice boots, bell boots och ett bett och jag fick äntligen inhandlat ett par prime boots :) Härligt, härligt!
Bör tilläggas att Borås Ridklubb är en väldigt trevlig anläggning för tävlingar! Väldigt fint var det.

Idag har vi (jag, Lena, Malin, Rebecca och Mr L) varit på Västergården i Stora Mellby hele dagen. De hade en dag med westerntema. Marknad, olika aktiviteter, ponnyridning, mat och westernuppvisning. Det sista stod Lena och Malin med hästar för. Mysig tillställning och fina uppvisningar må jag säga. Jag fick dessutom tillfälle att agera ko, det är inte varje dag ;)

Imorgon kommer en kvinna och provrider min prins. Spännande. Vi får se hur det går!

Hej sålänge!
/Malin

Inga kommentarer: