söndag 13 september 2009

Sjuk - alltid lika olägligt.

De senaste dagarna har inte varit det minsta kul.
I fredags skulle jag åka med och hämta hem Rebeccas nya ögonsten Grand Catalyst och hela helgen skulle vi bo hos Lena och vara med på massagekurs med våra pollar. Men nej, Malin går självklart och drar på sig världens dunderförkylning och måste ligga hemma hela helgen med en tennisboll i halsen och feberfrossa. Jippie, verkligen. Jag kan försäkra er om att jag inte varit det minsta bitter, grrr...

Men, men, shit happens. Jag är fortfarande inte riktigt frisk ännu, men ska till skolan imorgon ändå. För jag orkar inte vara sjuk mer! Dessutom har jag massor med ridlust och vill inte att Limaac ska gå i hagen och skräpa en enda dag till. Pojken behöver arbeta, bums.

Förresten, jag behöver lite hjälp. På teatern i skolan skall vi göra en monolog och framföra. Jag behöver hjälp med att komma på en bra story! Min lärare tyckte att eftersom jag ändå bara skulle vara hemma så var det ett (quote) "lysande tillfälle att skriva klart statusmonologen". Men min hjärna har inte riktigt varit i skick att tänka överhuvudtaget de senaste dagarna. Så nu sitter jag med en monolog som borde vara klar imorgon, och jag har inte ens börjat. Suck.
Idé nån?

/Malin

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag saknar dej fortfarande;) Hoppas du är frisk och kry igen, och som vanligt, puss till mannen från vidderna!!!