tisdag 8 september 2009

Lastträning for the win!















I söndags åkte jag och Reebeck till Familjen Leandersson i Eggvena för att titta på clinicen för Robert som hölls där. Väldigt trevligt var det! Roligt att träffa Fia, Maria, Familjen Fossing och Eva och co. Och se lilla Tiny in serious action! Jag tror vi alla satt lite med hjärtat i halsgropen när Robert hoppade upp och den lilla damen satte av, haha!
När vi kom hem till Oak Hill igen tog jag mig friheten att låna systrarna Johanssons transport och lastträna lite, väldigt intressant. Limaac är verkligen en helt annan häst att jobba med nu än för några år sedan. Då fick han gärna panik när man pressade honom och försökte fly. Jag pressade honom en del, han behöver verkligen övertalas innan han ens överväger att gå på det där monstret, men han höll huvudet kallt och var cool hela tiden. Efter ca en halvtimme gick han på, och sedan gick vi av och på och av och på säkert tio gånger om utan diskussion. Det är verkligen synd att vi inte har haft möjlighet att åk-träna med en bra transport och en bra chaufför mer, jag tror inte alls att det hade varit något problem om han bara hade fått göra det mer. Men, men, saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig.

På torsdag kommer en kvinna och provrider, det ska bli spännande. Tyvärr så ligger jag hemma med världens förkykning så hon får rida en liten arab som inte gått på hela veckan. Kan bli intressant.
Usch, att vara sjuk är verkligen det tråkigaste som finns! Saknar min ponny! Ska försöka övertala mamma att jag är frisk nog för att åka och iallafall gosa lite när hon kommer hem.

Inga kommentarer: